Dansjes in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van drie gezusters Werf - WaarBenJij.nu Dansjes in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van drie gezusters Werf - WaarBenJij.nu

Dansjes in Melbourne

Door: Zus 1

Blijf op de hoogte en volg drie gezusters

04 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Voor jullie,

Stralend beweeg ik mij door de straten van Melbourne. Wat een stad, wat een sfeer en wat een mooie, rare, gekke maar ook lieve mensen hier. Ik fiets, ren, huppel (meat pies!!) maar vooral ook dans door Mel.
Avicii was natuurlijk het einde, festivalsfeersfeer, 27 graden op de showgrounds met spetterend vuurwerk van australian day (straya day in slang) op de achtergrond. Wat een muziek, lekkere mixjes van verschillende muziek en handsome himself was natuurlijk ook niet verkeerd om naar te loeren.
Dat Australische mensen ook wel van een dansje (en een sjansje) houden blijkt wel uit alle muzikanten hier. Straatmuzikanten (ik scoor elke dag even een 'hey brother' voor het thuisfront) en zelfs hele orkesten maken dat je als een Foxy Foxtrot met elastieken benen door Mel loopt te swingen. Hoe je eruit ziet maakt niks uit, zelfs al zie je eruit als een pluizige koala, dansen moet je!
Zo zijn Fleur en ik na een meat pies sessie de kroeg ingedoken. Vergeet de high heels, sportschoenen dansen vele malen beter. Met een kapsel alá coupe windhoos (ik overweeg een Miley Cyrus kapsel want mijn haar is niet meer te temmen) en een hoofd als Bassie (van Adriaan) lukte het Fleur en mij om wonderbaarlijk goed de aandacht naar ons te trekken. Zelfs zonder ID konden we zomaar naar binnen lopen. Of het onze stralende persoonlijkheiden zijn, onze kleding, sexy fitnisss danspasjes of onze heerlijke aftersport aroma was, durf ik niet te zeggen. Dieper research volgt nog op dit gebied.
Fietshelmen schijnen wel woest aantrekkelijk te zijn. Vrijdag zou ik een paar dansjes doen met jarige job Kika. Irritant genoeg was ik op de fiets en moest ik mijn fietshelm meeslepen. Eerst liet ik hem aan mijn tas bungelen maar ik swiepte hierdoor bijna iedereen van de dansvloer. Zodoende leek het mij beter om de helm te dragen want dan kon ik in iedergeval een veilige billenshakie doen. Nou ik ken je vertellen, de rapen waren gaar!
Iedereeen wilde wel een dansje met mij doen waarschijnlijk omdat ik er uitzag als een professionele breakdancer die klaar was voor spetterende headspinns (ok dat had ik ze ook verteld).
Dus zusjes, fietshelmen zijn essentieel bij het uitgaan. Ik kan zelfs Yvon Jaspers adviseren om het uitgekauwde Boer zoekt vrouw te changen naar Man zoekt fietshelm.
Behalve dansen maak ik mij ook nog enigzins nuttig door mensen te charteren voor de Meat Pies en door te werken. Ik heb de hoop op gegeven om te werken als verpleegkundige. De net veranderende regelgeving maakt het lastig en duur om hier als Dutchie in de zorg te werken. Jammer voor ze!
Nu werk ik (met dank aan Fleur) als serveerster en dat is hilarisch! Ten eerste omdat de manager een enorme koekwaus is. Hij snapt het gewoon allemaal net niet. Zo mocht ik op de eerste dag niet hard werken en en wordt ons elke dag opgedrongen om aardig te zijn tegen klanten. Net alsof ik als een dikke chagerijn en met ontblote tanden de bestelling op de tafels smijt. Fleur en ik schijnen alsnog te hard te werken want ze noemen ons hier Ferrari & Maserati.
Ten tweede is het een sport om een foutloze bestelling op te nemen. Want wie denkt er nou aan een gewone koffie als iemand om een ' flat wine' vraagt? Juist dit zorgt ook bij mij voor opgetrokken wenkbrauwen en het idee dat er hier een dik drankprobleem heerst.
Ik vind het heerlijk om te werken maar ik merk ook dat ik in een toekomstcrisis(je) ben beland. Ik heb enorme 'honger' om de boeken in te duiken (sorry Lys maar studeren klinkt helemaal het einde). Ik ben nu dus ook een beetje aan het oriënteren op werk of studie in Nederland waar ik mij weer vol op kan storten als ik terug ben.
Verder heb ik de taak op mij genomen om mijn huisgenootje op te voeden. Echt een draak van een meid, die jat, super egoïstisch is en al haar friends uitnodigd om lekkere harde house muziek te draaien om 4 am en daarna te blijven crashen. Daarnaast had ze de deur (slot) gebroken waardoor ik 5 uur buiten kon wachten totdat de deur was opengebroken en ik allemaal dronken mensen in mijn kamer vond. Die heb ik het huis uitgekickt (paar haters erbij nu) en haar heb ik duidelijk gemaakt dat ze even moet opgroeien. Ze blijft rot maar ze gaat morgen verhuizen. Tot zover ook mijn enige irritatie verder ben ik een gelukkig mens.
Nu de beurt aan jullie!

Harmke; how is life in Tanzania? Je hebt het Swahili goed onder de knie vernam ik aan de perfecte animal sounds:-) Verder las ik dat je de kids al les geeft en zelf al bezig bent met het aanleren van statische vaardigheden aan de kids daar. Petje af voor je creativiteit en doorzettingsvermogen. Love you x1000000!

Lys, lekkere kletspoot van mij! Heb je er al weer een kletspoot (of twee) gehaald (mijn hardloopschoenen zeker?)? Hoe is het met je hers gegaan?al cijfer terug? Ennnn hoe is het thuis, zijn heit en mem al zenuwachtig? En Jaimyyyyy, gaat het goed met de oude heer nu het zo koud is? Xxxxxxx voor jou.

Ik kijk uit naar jullie blogs en ik doe mijn best om zoveel mogelijk leuks te beleven om jullie ook te blijven entertainen!
Voor nu: Ga eens lekker dansen en vraag aan de eerste beste random voorbijganger of hij/zij een dansje met je mee wil doen. Maakt niet uit waar, doe het omdat muziek en dans het leven zo mooi maakt. Ik hou van jullie, dat je dat weet.

Een zwoele zoen van jullie liefhebbende dancing queen.

  • 04 Februari 2014 - 17:49

    Harold :

    Hi Hinke, ik zag je ook wel eens een kek dansje maken in de Negende.
    Nu is het het geval dat ik nog iemand zoek voor country dance.
    Dus als je terug bent, geef dan een gil want wij hebben wel belangstelling voor jouw flexibiliteit en dansritme.
    Groet,

    Harold Pasma
    Countrydancing te Groningen,"jenever walk alone"

  • 05 Februari 2014 - 00:39

    Zus 1:

    Harold,

    Wat een bof dit aanbod!
    Ik zal zeker weten graag jullie country dance club graag versterken
    Met mijn onuitputbare inzet. De naam van de club klinkt mij ook als muziek in de oren.
    Als ik terug ben zal ik een belletje geven!
    Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2015

Over NOG'en, ballet en coltruien.

27 Januari 2015

hoe het ervoor staat

18 Januari 2015

De krentjes uit de januari pap

16 Januari 2015

alweer een week voorbij

09 Januari 2015

Xin Chào
drie gezusters

Alles is familie. Zus 1 bevindt zich momenteel in Australië Zus 2 bevindt zich vanaf 7 januari in Tanzania Zus 3 bevindt zich in het hoge noorden van Nederland Onze big brother kan moeilijk controle op ons uitoefenen nu wij overal ter wereld zitten. Daarom is deze blog ook een beetje voor hem.

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 13730

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: