hot news from Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van drie gezusters Werf - WaarBenJij.nu hot news from Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van drie gezusters Werf - WaarBenJij.nu

hot news from Melbourne

Door: zus 1

Blijf op de hoogte en volg drie gezusters

20 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Petite soeurs,
Na jullie lekkere blogjes kan ik natuurlijk niet achterblijven. Allereerst een grote digitale knuffel voor jullie beiden omdat ik een trotse grote zus ben. Harmke jij beat ze daar even in het Swahili. Onderzoek doen is niet makkelijk laat staan het onderzoek doen in een andere cultuur. Ik ben benieuwd naar je danceskills en hoe is het met Lex en Trijn? Ga vooral door met schrijven want ik geniet van je mooie blogs.

Lys, jij kleine Benjamin of moet ik zeggen bengel? Tentamens zijn niet leuk maar geloof mij het gaat straks echt gemakkelijker. Succes met je laatste tentamens, hoewel je blog fancy was kan ik niet wachten om mee te genieten van je kroegverhalen. Post vooral ook over de animals, ik krijg wel foto´s van een smachtende Chesta maar nooit van Colin of James.

Dit maal heb ik een cultureel verantwoord blog voor jullie want ik moet ook mijn sociologische ei kwijt. Wij mogen in onze handjes knijpen met ons culturele Nederland vol met historie want hier is uitgezonderd (de vaak verdrietige) geschiedenis van de Aboriginals nog weinig oude historie omdat het nog een betrekkelijk jong land is. Nu is Melbourne wel echt heel cultureel. Veel kunst en leuke projecten. Nieuwste project zijn piano´s overal op straat met daarop ` play me i´m yours´. Perfect voor jou Harmke! Ik kan natuurlijk niet aankomen met ´wat zou je doen´ van Marco B. Hoewel ik misschien wel de noot H eens kan laten horen.

Verder is het vooral sport wat hier aanwezig is. Dit is ook de ideale manier om een kudde Australiers in hun natuurlijke omgeving te onderzoeken. Perfect voor mij! Zo ben ik naar darts geweest. Ik negeer even jullie nu opgetrokken wenkbrauwen want hey dit was ook niet mijn eigen plan! Na een lange dag jobhunten werden Fleur en ik aangesproken door een klein australisch mannetje met een onverstaanbaar Australisch accent die ons vroeg mee te gaan naar een dartwedstrijd. Het was of iemand mij vroeg of ik een pan snert wilde op eten. Ik moet denk ik ook zo vies hebben gekeken want Robby trok wit weg, verontschuldigde zich en wilde snel weg rennen.
Maar later changden we onze mind want we konden het aardige aanbod van die kleine Robby toch niet weigeren? Vanuit sociologisch oogpunt was dit ook heel erg interessant. Dus ik op mijn fiets naar het stadium (jaa een stadium voor een dartwedstrijd -_-) waar ondertussen al een klein volksfeest plaats vond.
Nu dacht ik dacht dat dartfans uit kale dikke mannen bestonden vaak met de naam Barney of Willem maar niks was minder waar. Jong en oud, vrouw en man liep daar verkleed een beetje te hossen. Iedereen had een verkleedpakje aan (gelukkig had ik mijn panterpak bij mij) en liep een beetje te zingen. Als socioloog besloot ik te gaan voor een observerende participatie en heb ik mij in dit feestgedruis gemengd. Nou het ging helemaal waus. Heb ik al gezegd dat het Australische accent mij best gemakkelijk afgaat? Je maakt de woorden klein en doet zeg maar overal `ie´ achter (breakfast is bijvoorbeeld brekkie) + praat een beetje binnensmond. Maak vooral ook wat spelfouten en there you go. Spreken gaat dus best goed maar verstaan is een ander verhaal. Dat blijkt wel uit het feit dat ik dacht dat ze allemaal zongen `stand up, if you love the Dutch´. Dus ik dacht nog `hey, wat aardig´ en begon lekker mee te schreeuwen! Tot de man naast mij, aan mij vroeg wat ik aan het zingen was en ik vol enthousiame vertelde dat ik uit Nederland kwam en het een leuk liedje vond. Nouja Dutch bleek dus darts te zijn maar no worries, de rest van het lied had ik wel goed. Het was een dikke party met dansjes (vuistjes in de lucht en hoi hoi hoi hoi roepen). Kortom een sociologisch genot voor het oog. Grappig detail is btw dat een Nederlander had gewonnen, ene Michael van G. ofzo. De uitkomst van deze observaties: ´darts is niet wat het lijkt`.

Na dit darts besloot ik om ook kaartjes voor de Australian open te halen. Nu snap ik geen snars van tennis maar dit event moet je gewoon even meemaken. Twee kaartjes op de kop getikt en samen met Fleur lekker staan bakken op de AUS open. Het was al 44 graden ofzo maar het werd nog warmer toen Nadal ging spelen. Te hot als je het mij vraagt. Ik heb niet gestreakt want het spel werd al stop gezet toen ik langs liep om een plekje op de tribune te zoeken. Mocht niet want teveel afleiding. Je begrijpt dat als dit al afleiding is, een streakie verstrekkende gevolgen kan hebben. Met al die flauwvallers wilde ik niks op mijn geweten hebben. Uiteraard op zoek gegaan naar een mooi trofee en met Fleur als afleidende sidekick een echte AUS open tennisbal kunnen ritselen. Bijna gesnapt door de bewakers maar ik denk dat, dat ook kwam doordat ik in de scheidsrechtersstoel ging zitten waardoor ik frontaal in beeld kwam bij de security. De uitkomst van deze observerende participatie is: ´alles is mogelijk`.

Verder korte update over de Meat Pies Melbourne: Ik had advertentie gezet voor sportbuddies en werd toen gebombardeerd met berichtjes. Er is blijkbaar een tekort aan leuke sporters. Nou toen heb ik de Meat Pies maar in het echt opgezet. Ik heb nu een stuk of 10 dus ´loopt` wel lekker.
Ohja de opdrachten van zus 2. Ik ben bezig met de uitvoering. De hele dag lachen is geen probleem. De rest zal ik binnenkort meer over schrijven want die zijn nog in uitvoering. Wel opdrachten voor jullie gemaakt waarbij een verslag verwacht van de uitvoering.
Harmke: Dierengeluiden zijn in elk land anders, voor jou de taak om van 10 dieren (eigen keuze) het Swahiliaanse geluid te noteren. Dit is tevens erg leuk om te connecten met mensen, althans het werkt altijd erg goed als ik Colin na doe 
Lys: Poezenpak aan naar de bieb (foto!) en vragen om thee/melk/ of diksap in de kroeg. Reactie graag vermelden.
Dit was mijn update. Volgende week meer over mijn rugby debuut, Avicii en andere streken.

Kusjes voor mijn zusjes!





  • 20 Januari 2014 - 09:41

    Rikst:

    lang leve de trofees!!! haha weer mooi verhaal hinke, en lys: hou je aan de opdracht!! :D :D ik controleer it wel eem. ik hou het bij mijn hondenpak, maar dan binnenshuis. alleen ik heb een staart dus dat slaapt niet zo lekker trouwens. ben benieuwd naar de verhalen van harmke! :D

  • 20 Januari 2014 - 13:45

    Anke:

    Jij mallerd! haha, je maakt weer prachtige dingen mee. Ik heb respect voor je dat je met 44 graden celcius nog aandurft om de beveiligers te provoceren, hahaha. Awesome! Ik ben benieuwd naar de foto's. Ik zie uit naar het volgende zussenverhaal!

  • 21 Januari 2014 - 07:05

    Grace:

    Een mooi sociologisch verantwoord stukkie tekst! I like. Dikke tut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2015

Over NOG'en, ballet en coltruien.

27 Januari 2015

hoe het ervoor staat

18 Januari 2015

De krentjes uit de januari pap

16 Januari 2015

alweer een week voorbij

09 Januari 2015

Xin Chào
drie gezusters

Alles is familie. Zus 1 bevindt zich momenteel in Australië Zus 2 bevindt zich vanaf 7 januari in Tanzania Zus 3 bevindt zich in het hoge noorden van Nederland Onze big brother kan moeilijk controle op ons uitoefenen nu wij overal ter wereld zitten. Daarom is deze blog ook een beetje voor hem.

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 13723

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: