Melbourne, Mario & Meat Pies - Reisverslag uit Melbourne, Australië van drie gezusters Werf - WaarBenJij.nu Melbourne, Mario & Meat Pies - Reisverslag uit Melbourne, Australië van drie gezusters Werf - WaarBenJij.nu

Melbourne, Mario & Meat Pies

Door: Zus 1

Blijf op de hoogte en volg drie gezusters

08 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Lieverdjes,
Alweer een blog vanuit de state library in Melbourne (als support voor studiebol Lys en om mijn party imago onderuit te halen).
Het is nu werkelijk waar dat wij als drie gezusters ons alle drie in een ander continent bevinden. Harmke zal zich nu ergens boven Afrika bevinden schat ik in. Het geeft mij een fijn gevoel haar een beetje dichterbij mij te hebben :-)
Ik ben nu bijna drie weken in Australia en ik begin steeds meer te wennen.
Want jakkes wat had ik eerst een moeite om hier te aarden. Ik voelde mij totaal niet thuis in dit ultra westerse land. Ik had moeite om te connecten met de Australiers en vond het backpackgedoe ook maar niks. Het voelde zo leeg allemaal vergeleken met al die rijke culturele landen als Afrika en India.
De eerste week was ik gelukkig samen met Trude & Karla maar ik zag er tegen op om alleen verder te gaan.
Te investeren in het maken van nieuwe vrienden, het vinden van een huis, baan en fiets. Gelukkig was de jetlag de grootste boosdoener en vond ik al snel mijn humeur en energie terug. Toch blijft het gek om in een vreemd land te zijn waar weinig mensen van je bestaan af weten. Zeker met de feestdagen was dit raar. Het is zo anders als je, je niet in je natuurlijke habitat bent
Nu heb ik alles behoorlijk op een rijtje. Ik ben nog niet aan het werk maar heb al wel een aanbod. Helaas moet ik daarvoor eerst een politiecheck aanvragen en dat kan nog even duren. Echt ze zijn zo sullig hier, want met strafblad kom je het land niet eens in. Maar hoi, ik vermaak mij wel.
Vooral mijn fiets is nog steeds mijn liefste bezit. Hij gaat overal mee naar toe en ik tour de hele stad door op mijn roze bike.
Vandaag klopte de schoonmaker aan want ' bike here ies no good'. Mijn fiets staat namelijk in de gang want ik ben bang dat ie gejat wordt.
Dus ik Mario (daar lijkt ie op) uitleggen dat dit noodzaak was want iedereen is aan het loeren naar mijn mooie fiets. Maar Mario begon te jammeren dat 'boss ies angry' en dat de fiets buiten moest staan.
Na wat 'ciao ciao' en meer van mijn fantastische Italiaanse woordenschat over en weer had Mario een idee. Nu heeft mijn fiets een speciaal hokje waar die droog en veilig kan staan. Jullie begrijpen dat Mario nu mijn BFF is (Bike Friend Forever).
Naast fietsen ben ik natuurlijk nog steeds zo actief als een mier. Zo ben ik into clubs en nu bezig met het oprichten van de Gevulde Koek Melbourne (Meat Pies Melbourne). Ik heb al anderhalf persoon maar dit worden er spoedig meer. Ik ben net een matrozenjager van vroeger, ik ronsel namelijk mensen tijdens het uitgaan en wanneer ze drank op hebben. Helaas is dit nog niet de juiste techniek en zijn velen sjaak afhaak de volgende dag wanneer ik ze herinner aan het joinen van de Meat Pies.
Daarnaast heeft er een eenmalige boekenclub plaatsgevonden (ik moet hier nog steeds om grinniken). Samen met Laura vond ik laatst drie dozen met boeken op straat. Het leek ons een goed idee om deze uit te delen (klein detail het was 2.00 uur in de nacht). Zo gezegd zo gedaan.
We vonden later nog een kinderwagen en daar hebben we alle boeken in gedaan om even lekker een eindje te wandelen. Later die nacht werd het tijd voor wat serieuzere conversaties en werd de leesclub opgericht.
We hebben mensen verzameld die een stukje voor wilden lezen. Ik heb ook een bijdrage geleverd door het ontbijtmenu uit mijn 17 days of diet boek voor te lezen. De passerende bakker (jaja zo vroeg was het inmiddels) vond ons leesclubje zo leuk dat we spontaan broodjes kregen die we uiteraard lekker hebben opgesmikkeld.
Tot zover een paar van mijn dagelijkse bezigheden. Volgende week de Australian Open! Ik heb nog een paar dagen om te oefenen maar dan ben ik er helemaal klaar voor!

Harmke: Geef jij een teken van leven als je bent aangekomen?
Lys: Hoe is het met de tanden van Leo? Succes ook met je tentamens en nog een dikke pluim voor opiumessay!

Smekje van jullie altijd liefhebbende zus.

Ohja quote van de dag: ' Wie tennist kan de bal terug verwachten'.

p.s. Mooi weer hier :-)

  • 08 Januari 2014 - 08:07

    Rikst:

    Mario UB? :p of Mario concierge haha. hahaha mensen ronselen tijdens het uitgaan, wel een goede, maar de volgende dat zijn ze het vast vergeten. ooh en die boeken, geweldig. Superleuk verhaal hinke!! fijn datst die die no op dyn plak fjilst! ik wacht ek al op een ferhaal van harmek :D tut rikst

  • 08 Januari 2014 - 22:28

    Caroline Nevejan:

    Hallo HInke,

    Wat een cool reisverslag. verheug me op meer berichten van de gezusters van der Werf!

    Wens je alle goeds voor 2014,

    Liefs Caroline

  • 09 Januari 2014 - 11:47

    Elly:

    Leuk te horen wat je daar aan de andere kant van de wereld onderneemt. Ik blijf je graag volgen.
    veel succes met vinden van werk en leuke mattie's. Have fun!!Hgr bas en elly

  • 20 Januari 2014 - 13:52

    Anke:

    hahaha, geweldig, de leesclub! Hilarisch. Ben blij dat je nu wat kunt wennen aan het Australische! Ik blijf het heel dapper vinden Hink! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2015

Over NOG'en, ballet en coltruien.

27 Januari 2015

hoe het ervoor staat

18 Januari 2015

De krentjes uit de januari pap

16 Januari 2015

alweer een week voorbij

09 Januari 2015

Xin Chào
drie gezusters

Alles is familie. Zus 1 bevindt zich momenteel in Australië Zus 2 bevindt zich vanaf 7 januari in Tanzania Zus 3 bevindt zich in het hoge noorden van Nederland Onze big brother kan moeilijk controle op ons uitoefenen nu wij overal ter wereld zitten. Daarom is deze blog ook een beetje voor hem.

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 13732

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: