hihi - Reisverslag uit Groningen, Nederland van drie gezusters Werf - WaarBenJij.nu hihi - Reisverslag uit Groningen, Nederland van drie gezusters Werf - WaarBenJij.nu

hihi

Blijf op de hoogte en volg drie gezusters

12 Maart 2014 | Nederland, Groningen

Lieve zussen

Voor jullie is de zon en warmte vaste prik op de dag. Harmke die rond de evenaar zit en Hinke bij de ozongatding: dus altijd lekker warm. In Nederland is het vrijwel vaak skrale boel.. harde wind, regen, grijs. Je kent het wel, maarrrr dit keer is het een ander verhaal.

De lente is begonnen! Ook al start de lente officieel op de 21, vanaf begin maart kunnen wij al genieten van een aangename zon. Ik word daar heel gelukkig van. Het doet me denken aan lammetjes (waar we inmiddels 5 van hebben!!!  of nouja, ‘we’? Tante Anna haar sheepies), aan paaseieren zoeken, aan het paasontbijt, aan flessenvoetenbal bij ons achter, aan blikspuit/politie-en-boefje+spion en allemaal andere dingen waar je blij van wordt (ijsjes bijvoorbeeld). Niet alleen ik ben blij, maar iedereen lijkt blij te worden van dit mooie weer. Wat er dan ‘weer’ toe leidt dat de gesprekken alleen maar over het weer gaan. De kledingkeuzes lopen trouwens wel behoorlijk uiteen. Ik vind het nog te koud voor de zomerjas, maar anderen lopen nu al in zomerjurkjes rond met (let op) zonder panty(!!!).
Alleen wel jammer dat de druk weer op de ketel komt en de lege worddocumenten en de stapel boeken me aanloeren voor de essays en tentamens waardoor ik het daglicht iets minder ga zien. Maar druk is goed en ik heb naar mijn idee mijn best deze maand ook wel gedaan, dus deze week mocht ik van mezelf wel even op stap. Ik moet schamend bekennen dat ik de kroegen al bijna 5 weken niet van binnen heb bekeken en dat een feestje van de studievereniging wel een mooie gelegenheid was om weer op pad te gaan. Ik ben namelijk niet echt betrokken bij de studievereniging en blijf voornamelijk wat hangen bij mijn golden olden friends van Bogerman. Dus heit vond ook dat ik wel even moest ‘connecten’ met de historische lieden. Zo gezegd, zo gedaan en het was zeeeeer geslaagd! Ik denk dat heit nu spijt heeft van zijn opmerking, want waarschijnlijk zal ik wel meer van deze feesten afstrunne (hehe). Over heit en mem gesproken, zij hebben zeker genoten van Australië en Tasmanië! Het viel me op hoeveel foto’s er waren geschoten. Anders op vakantie kwamen we rond de skramele 100 (waar de helft meestal uit selfies bestond) en dit keer rond de 500. En dan heb ik het nog niet eens over de fotocollectie van Yke, want die zal ook wel behoorlijk wat kiekjes hebben geschoten. Super fantastisch en ja, ook jaloersmakend. Watervallen deden me serieus denken aan die goddelijke Jillz reclames en ook de wombats lijken me zo cute dat ik ze nu beschouw tot een van mijn lievelingsbeesten. Wel enigszins jammer dat mem/hinke/heit/yke niet door hadden dat de helft dit keer meer uit filmpjes bestond dan uit fotos. “Hinke, even laitsje”, hoor je mem zeggen, waarop jij leuk grijnzend de camera inkijkt en vervolgens bestudeert de camera 10 seconden de grond. Ze kwamen inderdaad ook al met het idee dat ik wel even een ‘werkstukje’ kon schrijven over de Engelse gevangen die naar Australië werden gedeporteerd. Eerst wilde ik het over de Taliban- Westen doen, maar dat is ook wat een afgekauwd onderwerp en te recent. Ik werd trouwens ook raar aangekeken toen ik eerst met het onderwerp ‘Taliban’ aankwam. Blijkbaar hadden klasgenoten dat onderwerp niet achter mij gezocht. Te onschuldig zie ik eruit, hehe. Maargoed: ik ben blij met jullie inbreng!

Ik had al verteld dat ik het thuis weer echt leuk vond en vooral met dit weer natuurlijk. De Gevulde Koek kan ik niet meer combineren, maar thuis wat rondrennen is ook fijn. Paardrijden en met de dieren ompielen is ook fantastisch (heb me dit keer even beperkt tot dit onderwerp, anders ben ik niet te houden). Maar ook Groningen is zo fantastisch leuk. Thuis is de familie en de beestenboel en in Groningen school en friends. Het enige wat minder is de trein. De trein zie ik nu echt als niemandsland. Het verbindt twee leuke dingen, maar je neemt (oke, niet te dramatisch) ook weer afscheid van het ene leuke.
In ieder geval ben ik blij dat ik het zo even kan combineren! Oja! Oja! Oja! Oja ! Oja! Nog even een kreetje tussendoor: theorie gehaald !! Hiephoi

Nog even naar jullie toe: Harmke ik vond het jammer dat ik niet aanwezig kon zijn op jouw verjaardag. Toch ben ik blij dat je het zo mooi hebt kunnen vieren in Tanzania. De foto’s zijn echt een genot om naar te kijken! Al die kiddo’s die naar de finale kijken! Het blijft echter wel een gek idee dat je volgende week thuis komt. En eigenlijk voelt het bijna of je evenlang weg bent als Hinke of mijn andere draak, maar dat komt omdat wij elkaar niet dagelijks spreken. Daarnaast konden we ook niet skypen en bleef het bij één keer in de week bellen en soms ook gewoon twee weken niet. Dus ik ben blij dat je weer thuis komt !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hink, alsjeblieft. Alsjeblieft zet Mario op de foto. Ik had al een zwak voor Mario de conciërge op Bogerman, maar die was niet echt verheugd over zijn bijnaam. Maar die van jou moet bijna wel de echte zijn! Met zijn heerlijke Italiaanse uitspraken. Ik bedenk me nu trouwens dat hier in de UB ook altijd één rond strunt. Rik en ik zullen nog een keer een pizzabestelling op zijn tafel neerkwakken. Oh en thanksssssss voor your beautiful dress!

Lieverdjes, ik mis jullie maar ben erg gelukkig met jullie als zussen!
Lufjoe,

Jullie kleinste draakje

  • 12 Maart 2014 - 12:26

    Lysbeth:

    thanks to binne dat hij me erop attendeerde dat er nog verf op mijn gezicht zat van feestje van ubbo (nadat ik de hele ochyend in de ub heb gezeten)

  • 12 Maart 2014 - 13:20

    Zus 1:

    Love x 1000000 ik vind het zielig dat niemand bij jou een reactie plaatst!
    Voor mij ben de leukste. Daag lieve wombat van mij!

  • 13 Maart 2014 - 07:43

    Grace:

    Uit deze prachtige tekst haal ik, gefeliciteerd met je theorie! Daar proosten we op, en op de lammetjes, het mooie weer en straks weer pracht tentamen cijfers! Tot vanmiddag! Xx

  • 15 Maart 2014 - 15:25

    Zus 2:

    Heey,

    Gefeliciteerd mei dyn Theorie!
    Kinst my no dus wol fan Skiphol ophelje mei de auto! ; )
    Enne binne (sorry Binne) de reacties bedoeld om minksen te bedanken? Oars ha ik ek noch wol in lijstje.
    @Hinke: 'voor mij ben de leukste'????
    @ Grace, krijst de groetjes fan de Tanzaniaanse Grace

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2015

Over NOG'en, ballet en coltruien.

27 Januari 2015

hoe het ervoor staat

18 Januari 2015

De krentjes uit de januari pap

16 Januari 2015

alweer een week voorbij

09 Januari 2015

Xin Chào
drie gezusters

Alles is familie. Zus 1 bevindt zich momenteel in Australië Zus 2 bevindt zich vanaf 7 januari in Tanzania Zus 3 bevindt zich in het hoge noorden van Nederland Onze big brother kan moeilijk controle op ons uitoefenen nu wij overal ter wereld zitten. Daarom is deze blog ook een beetje voor hem.

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 13725

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: