greetz ut it noorden - Reisverslag uit Groningen, Nederland van drie gezusters Werf - WaarBenJij.nu greetz ut it noorden - Reisverslag uit Groningen, Nederland van drie gezusters Werf - WaarBenJij.nu

greetz ut it noorden

Door: Lysbeth

Blijf op de hoogte en volg drie gezusters

14 Januari 2014 | Nederland, Groningen

Hallo liefste zussen
De eerste zusloze week zit erop. To be honest, ik vond ‘m nog al pittig. Het idee dat jullie allebei zo ver weg zijn en ook nog wel eventjes weg blijven vond ik ‘wel wat stom’. Daarbij is de maand januari ook niet echt mijn favoriet. Om van tevoren goede voornemens te bedenken, daar ben ik maar van afgestapt. Gewoon gelukkig zijn en leuke dingen doen zo ben ik 2013 door gekomen en zo wil ik 2014 ook doorgaan. Gelukkig zijn, tsja. Nu is het voordehand liggend om te vermelden dat ik niet gelukkig ben nu jullie zo ver weg zijn. Maar dat achterwege gelaten, vond ik het vorige week nog steeds een lastige opdracht. Naar mijn idee zaten de geluksmomentjes verstoppertje te spelen.
Maandagochtend (half acht, jeuj) begon mijn week met autorijden (“ferjit dyn sud-afrikaanse freon, de koppeling is dyn beste freon”, aldus Hayo). Ik bracht mezelf te laat voor de trein en daardoor miste ik ook nog eens het eerste deel van mijn laatste hoorcollege (sorry mem, hehe). Omdat ik voor de tentamens zit, leek het me geen goed idee om met vriendinnen ’s avonds te gaan eten. Mijn kookkunsten zijn natuurlijk overweldigend lekker en zo had ik wat voor mezelf gekookt. Alleen ik vertikte het om mijn eten op mijn kamer te eten (lees: bende) en het leek mij wel leuk om gewoon op de vriezer te gaan zitten. Op dat moment mijn geluksmomentje van ‘heu wat knus’, maar nu op terugkijkend is het wel wat kneuzig. Om toch mijn dag wat goed af te sluiten, wilde ik naar de UB gaan om mijn studeerskills even te tonen, Newballances, achterstevorenzittende petjes en Vikingen te gaan tellen en om gewoon de gedachte te hebben dat ik wat voor school doe. Helaas kwam net tijdens mijn fietstochtje de Atlantische Oceaan uit de hemel vallen en kwam ik als een verzopen kat aan. Zelf was ik daar niet echt gelukkig mee, maar mijn UB’maten’ ook niet. Geïrriteerde blikken door mijn loopgesop en ook mijn jas uitknijpen bleek niet echt een fantastisch idee. Daarnaast ben ik verschrikkelijk verkouden en als je dan extra je best wilt doen om een zakdoekje te pakken zonder veel geluid te maken, maak je juist wel veel geluid. MP3doppen dan maar in en gaan met die banaan. Jammer genoeg zorgde ‘Boney M megamix’, ‘Hey Brother’ en allemaal zwoelerds van John Mayer ervoor dat mijn aandacht steeds naar jullie werd getrokken. Zo ben ik snel met gestrekte draf omgekeerd en heb ik school gelaten voor wat het was (…)
Verder had ik vorige week een gesprekje met mijn docent voor essay schrijven en ik was blij verrast dat hij blij verrast was over mijn ingeleverde Opiumoorlogenwerkstuk. Oke, het was een herkanste versie maar ik kan nu wel zeggen dat ik alle punten voor de eerste module in de pocket heb en dat de desbetreffende docent en ik weer friends zijn     hey wel geluksmoment
Mijn leven bestaat momenteel dus uit UB, leren, niet aan jullie denken, poging tot leren, leren en slapen. Hierdoor staat mijn sociale leven ook op een lager pitje en zullen de stoere verhalen over de kroegtijgers komende maand uitblijven. Over hoe ik de eerste twee tentamens heb gemaakt, daar zal ik ook niet veel aandacht aan besteden.
Dit weekend was ik thuis en doordat TP ook veel weg is (he TP ?!;) voelde ik me wel wat een enigs kind, zo werd ik best verwend door heit en mem. Heit vond me overduidelijk zielig dat ik veel aan het leren was “Doch ’s even sa as mij. Lekker niks” waarop ik antwoorde “Ja, maar dan kom je ek nergens”. Heit met weerwoord “oh, en wa gjit er nei Australië?!” . Zo bam, mijn hele zieligheid to the max.
Dan Abe, de trouwe baas, maar goed geknuffeld. Oja Harmke, je hoorde het vast al aan de telefoon, maar Chesta is in haar nopjes met haar nieuw mandje. Zo blij als een kind met een lolly, ligt zij er in te maffen. Plus een verlekkerende blik erbij, maakt het dat je er bijna jaloers op haar wordt en ook in het mandje wilt gaan liggen.
Verder met de paarden: ik kan bijna zeggen dat ik knechten in dienst heb, maar dat klinkt ook wat denigrerend. Ik ben juist hartstikke blij dat er twee mensen zijn die het leuk vinden om af en toe Jaimy en Rellebel wat te vertroetelen en te rijden. Leo is wel wat sjakig, maarja door haar wolfskies mag ze ook 2 weken verantwoord niks doen.
Zo. Deze week heb ik iets socialere plannen in mijn agenda staan: Vanaovnd bioscoop met Rikst en morgen de Aclo proberen binnen te komen en een danslesje mee te pikken. Verder STUDEREN. Oja en reunie van Bogerman (even Geschiedenis promoten).
Hoe is het met jullie, shawties?
Heb je de Snoek al aan de mail gekregen, Harmke? Enne een draadje langs de deur gezet, waardoor waaghalzen struikelen en een emmer water over hun hoofd krijgen (gelijk douche)?
En Hincapy, wat super vet dat je naar onze held Avicii gaat. Ik wil wel een handtekening  Oja en succes met streaken vrijdag bij US open.

Heel veel kusjes en knuffels,
Van jullie snotterende zusje3.
Greetzzzzzzzzz
Oja, mijn motto: ZORGEN ZIJN VOOR MORGEN

  • 15 Januari 2014 - 17:57

    Zus 2:

    Wahahahahaha,
    Oké, ik denk dat jullie het ver weg niet horen, maar ik zit hier luidop te lachen. Gelukkig zit ik hier ook in mijn eentje (Lys, je bent dus niet alleen alleen), dus niemand die zich eraan stoort!
    Super leuk geschreven Lys, ik zie het al helemaal voor me.
    Dikke tût!

  • 16 Januari 2014 - 08:11

    Anke:

    Ik zit hier met een dikke grijns te ontbijten. prachtig verwoord lysbeth, en zo herkenbaar ;) Dus we gaan snel koffie doen, dan 'he we t dr efkes oer'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2015

Over NOG'en, ballet en coltruien.

27 Januari 2015

hoe het ervoor staat

18 Januari 2015

De krentjes uit de januari pap

16 Januari 2015

alweer een week voorbij

09 Januari 2015

Xin Chào
drie gezusters

Alles is familie. Zus 1 bevindt zich momenteel in Australië Zus 2 bevindt zich vanaf 7 januari in Tanzania Zus 3 bevindt zich in het hoge noorden van Nederland Onze big brother kan moeilijk controle op ons uitoefenen nu wij overal ter wereld zitten. Daarom is deze blog ook een beetje voor hem.

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 13699

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: